هوش مصنوعی در بیلدر بیس

11 1,853

در مطلب آموزشی امروز می‌خواهم راجع به مسیر حرکت و هدف گیری و همچنین هوش مصنوعی نیروهای بیلدر بیس در طول زمان نبرد تن‌به‌تن صحبت کنیم .

همه ما با مکانیک سیستم هدف‌گیری نیروهای بازی کلش اف کلنز که بسیار قابل اعتماد و منطقی است آشنا هستیم .

هوش مصنوعی بیلدر بیس کلش اف کلنز

البته غیر از برخی از حرکات عجیب هیروها که با این حال آن هم قابل پیش‌بینی و عادی شده است .

 

مسیر حرکت نیروها در بیلدر بیس

بیلدر بیس یک تجربه جدید از بازی کلش اف کلنز را در مقیاس کوچکتر به همراه تاکتیک‌ها و روش‌های نبرد جدید را در اختیار ما گذاشته است .

خود من از همان ابتدا علاقه بسیار زیادی به بیلدر بیس پیدا کردم و از آن بسیار لذت بردم و هنوز هم از بازی کردن آن لذت می‌برم ، اما در حال حاضر برخی حرکات نیروها بسیار عجیب است و‌ هوش مصنوعی آنها عصبیم می‌کند .

اگر شما به جدول تاپ پلیرها نگاه کنید میان بیس‌های آنها و بیس‌های افراد با کاپ حدود 4000 تفاوت زیادی نمی‌بینید .

در دهکده اصلی پوش یک کار بسیار سخت است و در بیلدر بیس هم ‌با توجه به نبرد تن‌به‌تن پوش‌کردن یک کار شدیدا سخت و وابسته به مهارت اتک زدن شما خواهد بود .

به طور کل شما نیاز به زمان بندی و مهارت پیاده‌سازی بسیار بالایی خواهید داشت تا در میان تاپ پلیرها قرار بگیرید .

در حال حاضر موضوعی که من ( و احتمال زیاد بسیاری از شما ) راجع به آن مشکل داریم بحث ندانستن طرز کار حمله نیروها و ‌دفاع ساختمان‌های دفاعی نیست ، بلکه بحث مسیر حرکت نیروها به علت ضعف هوش مصنوعی در بیلدر بیس است .

حتماً بخوانید  به دست آوردن دارک اکسیر مخصوص تاون هال 7+ویدیو

موقعیت‌های بسیاری پیش می‌آید که اتک شما بخاطر کمبود هوش‌ مصنوعی نیروها خراب می‌شود ، نه اشتباه شما در طول اتک .

سوپرسل هیچ اطلاعاتی راجع به هوش ‌مصنوعی نیروها در اختیار کاربران قرار نداده است و احتمالا بعید هم هست در آینده این کار را بکند .

تنها چیزی که بصورت یقین می‌توانیم بگوییم این است که نحوه رفتار و‌ حرکت نیروها در بیلدر بیس به نسبت دهکده اصلی متفاوت است .

 

دیوارها دلیل مشکلات هوش مصنوعی

وقتی برای اولین بار نبرد تن‌به‌تن را در بیلدربیس تجربه کردم رفتار و هوش مصنوعی نیروهای بیلدر بیس بخصوص جاینت و آرچر و‌ بربر بسیار عجیب بود و آن‌ها کاملا دیوار را نادیده می‌گرفتند و برای رسیدن به هدف خود مسیر طولانی را طی می‌کردند .

اینطور به نظر می‌رسد که هر قطعه از دیوار فاصله خاصی را بین نیرو و اولین ساختمانی ‌که هدف می‌گیرد اضافه می‌کند و اینطور است که نیروی شما تصمیم می‌گیرد فاصله بیشتری را طی کند تا به هدف خود برسد .

چیزی که مشخص است این فاصله در بیلدر بیس بسیار بیشتر از دهکده اصلی است .

مثلا در بیس مقابل جاینت هیچ وقت به سمت دیوار پشت بیس نمی‌رود و همیشه دیوار را دور خواهد زد .

هوش مصنوعی بیلدر بیس کلش اف کلنز

دلیل اینکه سوپرسل این کار را کرده است کاملا ساده و ‌قابل فهم است .

آنها می‌خواهند که پاکسازی ساختمان‌های بیرونی و پیاده‌سازی نیروها جنبه اصلی نبرد تن‌به‌تن باشند و بیلدر بیس متفاوت با دهکده اصلی شما باشد .

حتماً بخوانید  مشخصات هوگ 6 ، والکری 5 و گوبلین 7

مشکل این است که جاینت و آرچر هماهنگی خوبی با این قضییه ندارند که باعث به وجود آمدن موقعیت های عجیبی می‌شود .

این مساله کاملا مشخص است که ماشین جنگی‌ ایردیفنس را که نزدیک ساختمان به آن است را هدف قرار می‌گیرد .

هوش مصنوعی بیلدر بیس کلش اف کلنز

البته تمام این موارد نمی‌توانند مدرک محکمی باشند اما ما را با این باور میرسانند که باگی میان رها کردن نیرو و هدف قرار دادن ساختمان مورد نظر و رسیدن به آن ساختمان وجود دارد .

 

راه حل

شناسایی مشکل قدم اول خواهد بود و بدون اقدامات بعدی کاملا بی فایده خواهد بود .

متاسفانه سوپرسل حتی یک کلمه هم راجع به این موضوع هوش مصنوعی و ‌مشکلات پیرامون آن و اینکه در حال کار بر روی‌ آن هستند صحبت نکرده است .

و ‌این موضوع و گستردگی صحبت راجع به آن روز به روز داخل انجمن سوپرسل در حال افزایش است .

اگر از پلیر های قدیمی کلش اف کلنز باشید در جریان هستید که در طول تابستان به دلیل تعطیلات کمپانی سوپرسل و‌ کارمندان آن به ندرت آپدیتی اتفاق می‌افتد و در بهترین حالت یک آپدیت بالانس اتفاق خواهد افتاد .

امیدوارم این مشکل به زودی بررسی شود و در روزهای آینده شاهد یک آپدیت بالانس برای هوش مصنوعی نیروهای بیلدر بیس‌ باشیم .

 

*** سوالات و نظرات خود را در انتهای این مطلب با ما در میان بگذارید ***

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

دیدگاه بگذارید

11 نظر برای "هوش مصنوعی در بیلدر بیس"

خبر کردن از
avatar
مرتب سازی :   جدیدترین | قدیمی ترین | محبوب ترین
حمید
مهمان

سوپر سل بالاخره خودش خودش رو دفن میکنه! این امری طبیعی و ناگریز هست.

YAGooT
مشترک

منم با نظر دوستان موافقم ، با افزودن دهکده دوم بیشتر کلش رو به تاریکی برد ، اگه به کلنا نگاهی بندازید میبینید که به جز چند نفر بیشتر اعضای کلنا کاپاشون پایینه و دهکده دوم همونطور ناقص رها شده ، قضاوت نمیکنم به هر حال سوپرسل سیاست های خودشو داره و من و امسال من فقط بازیکنیم و نمیتونیم تو تصمیم گیری های شرکت سوپرسل دخالت کنیم ، حالا چه چیزی خوب باشه چه بد و یا چه یکی خوشش بیاد چه نیاد فقط میتونیم نظرات شخصی خودمونو بگیم
به نظر خود من نیازه بعضی موارد از بازی حذف و یا بعضی موارد تغییر پیدا کنه مثلا :
حذف اسپل کلون یا حداقل کاهش ظرفیت از 4 به 2 رسما ب درد نخوره اصلا از این همه اتکی که بهم میزنن تو کاپای مختلف و برا چند اکانتم ندیدم کسی از اسپل کلون استفاده کرده باشه ، حذف اسپل اسکلت یا تغییرات اساسی ک تبدیل به ی اسپل با ارزش بشه ، تغییر در نیرو گوبلین که بعد از تاون 9 شدن کم رنگ میشه استفادش ، حذف دهکده دوم و افزودن برخی دفاعی ها و امکانات و نیروها از دهکده دوم به دهکده اصلی و موارد مشابه این چنینی
به عقیده من دهکده دوم هرچند شبیه به بازی کلشه ولی خیلی از مواردش فرق میکنه در واقع ی بازی رو انگاری به زور چپونده باشن تو ی بازی دیگه ، شاید الان برا بعضی ها این روند خوشایند باشه ولی به مرور شاهد اضافه شدن و گسترده شدن کلش خواهیم شد قطعا حجم بازی کم نمیشه که زیادترم میشه اون موقعست ک مشکل برا خیلی ها پیش میاد و یا سوپرسل مجبور میشه دیگه اپدیت نده یا کلشرها مجبور میشن به خاطر هنگ کردنو موارد دیگه بازی رو ترک کنن ، هدف از بازی لذت برده اینکه یکی مپ مهندسی داشته باشه و با 3-4 ماه بازی کردن بیاد مپ 3-4 ساله رو 3 بزنه یا هیلرا برن به ی نیروی بیخود هیل بدن و یا کینگ پشت ی دیوار گیر کنه و دیواری رو بزنه ک اصلا هیچی پشت دیوار نیست ، یا دور زدن نیروها تو بیلدر بیس و … اینا دلیل نمیشه یکی از بازی لذت ببره بلکه به خاطر دوست داشتن بازی مجبوره این موارد و خیلی از این موارد هارو هم تحمل کنه ، ای کاش سوپرسل واقعا به نظرات بازیکنانش اهمیت میداد و به جای اپدیت دادنو اضافه کردن مشکلات و ایراد به بازی این ایرادارو تلاش میکرد رفعشون کنه .

راوند
مهمان

سلام و درود و عرض خسته نباشید
از کلشرهاتی حدودا 4.5 ساله هستم
هوش مصنوعی نیروها از همون شروع اولیه کلش آف کلنز هم به شدت مشکل داشت!
نسبت به بازیهای هم طراز خودش کلا نیروهای خیلی کند ذهنی داره این بازی !!
در همه نبردهای واقعی و تن به تن مبنای اولیه برای حمله از بین بردن نیروهاییه که دارند آسیب وارد میکنند
شخصا در هیچ بازی استراتژیکی چنین چیزی رو ندیدم که فرضا یک دسته آرچر در حالیکه نیروهای دفاعی در حال
شلیک کردن و از بین بردن اونها هستند حمله شون رو متوجه یک مخزن بکنند که عملا هیچ تهدیدی برای اونها به شمار نمیاد!! یا فرضا عملکرد هیلرها خیلی مسخره و غیر منطقیه… یک دسته جاینت در حال حمله کردن به دفاعیها هستند و
به شدت زیر اتش مورتارها , تسلاها و یا ایکس بوها و نیروهای دفاعی دیگه در مرکز مپ هستند هیلرها اون دسته جاینت رو ول میکنند و میرن به یک دونه آرچر یا ویزارد جون رسانی میکنند !!! خخخ
به طور کلی کلش آف کلنز نیروهای به شدت کودن و کند ذهنی داره و این یکی از ضعفهای بزرگ و اعصاب خرد کن
این بازی عالیه… امیدوارم در آینده سوپرسل فکری به حال هوش مصنوعی افتضاح نیروهای خودش بکنه
ممنون از سایت به روز و خوبتون
موفق و تندرست باشید .

مهدی
مهمان

خاک بر سر سوپرسل این چی بود به بازی اضاف کرد الکی حجم بازی رو زیاد کرد هیچ لذتی هم نداره. میتونست جای این حرکت مسخره مپ های جدید به مپ گوبلین ها اضاف کنه.

milad
مهمان

اره مخصوصا جیانت و بربر خیلی گیج میزنن

wpDiscuz