آپدیت کریسمس 2018 کلش اف کلنز + پرسش و پاسخ تیم توسعه دهنده

2 3,286

کمتر از یک ماه به انتشار آپدیت کریسمس 2018 کلش آف کلنز باقی است که به گفته سوپرسل یکی از چندین آپدیت بزرگ این بازی بشمار می آید که تمرکز اصلی آن بر روی ایجاد تغییرات عمده در گیم پلی دهکده اصلی است اما اگرچه مدت زیادی تا معرفی پیش‌نمایش ها در پیش رو داریم ، از هم اکنون بازار اخبار رسمی و غیر رسمی بسیار داغ است که در این مطلب به برسی تدریجی آنها میپردازیم!

 

اخبار آپدیت کریسمس 2018 ، پرسش و پاسخ با توسعه دهندگان!!

 

پس از گذشت حدود یک ماه از انتشار اولین قسمت از ویدیوهای پرسش و پاسخ سوپرسل با کاربران ، روز قبل قسمت دوم این ویدیو نیز منتشر شد که البته برخلاف سری قبل ، اینبار داریان ترجیح داده پرسش های کاربران را از زبان دیگر مدیران فروم شنیده و به آنها پاسخ دهد!

توجه : متون زیر ترجمه گفته های توسعه دهندگان بازی است و نویسنده در آنها هیچ دخالتی ندارد!!

آپدیت کریسمس 2018 کلش اف کلنز - پرسش و پاسخ

کلن ها پس از کسب لول 10 باید چه کنند؟ کلن پرک های بیشتری در راه است؟!

درحال حاضر نمیخواهیم به کلن های بالاتر از لول 10 امکانات و قابلیت های جدیدی اضافه کنیم زیرا در این صورت کار برای بقای کلن های لول پایین تر بسیار سخت خواهد شد و همچنین آینده کلن ها و ویژگی های آنها بسیار پیچیده میشود که مطمئنا کسی مایل به دیدن آن نخواهد بود .

ما باید کاری بکنیم که اعضای کلن های لول جدید بجای ترک کلن های لول پایین و عضویت در کلن های لول بالا ، مایل به قرار گیری در کلن های لول پایین و چالش برای رسیدن به لول های بالا باشند .

همانطور که در جریان هستید ما در هدف ایجاد فضای اجتماعی در بازی کلش اف کلنز هستیم و کلن ها جز پایه های بسیار مهم برای رسیدن به این هدف هستند بنابراین قصد داریم کلن ها را تبدیل به فضایی اجتماعی کنیم تا فقط صرف کلن وار و پوش کاپ نشوند.

هدف از ایجاد دهکده سازنده چه بود ؟ چرا نبرد تن به تن به دهکده اصلی نیامد ؟

حقیقت این است که بسیاری از قابلیت های بیلدر بیس مانند جم ماین ، برج ساعت و نبرد تن به تن براساس نظرات بازیکنان ایجاد شدند.

همانطور که میدانید ، تا قبل از آن ما محدودیت های بسیاری برای افزودن ویژگی های نامبرده داشتیم ولی با ایجاد بیلدربیس این امکان به ما داده شد تا بسیاری از ایده های جدید را بدون تحت تاثیر قرار دادن روند اصلی بازی به کلش اف کلنز اضافه کنیم .

اما همیشه این سوال مطرح بود که چرا ما نبرد تن به تن را به لیگ لجند اضافه نکردیم؟! جواب این سوال ساده است ، چون بسیاری از پلیر های لیگ لجند برای رقابت سر سختانه در این لیگ هستند و از شروع مجدد از کاپ 5000 و سعود تا حد ممکن لذت می برند .

دید تیم توسعه دهنده نسبت به انتهای بازی کلش اف کلنز چیست ؟

بازی مثل کلش اف کلنز هیچ وقت انتهایی نخواهد داشت و دید هر پلیر نسبت به انتهای کلش اف کلنز متفاوت است. برخی انتهای بازی را فقط در کلن وار می بینند ، برخی در افزایش کاپ تا حد ممکن ، برخی در افزایش لول و برخی هم آن را در بیلدر بیس می بینند .

ما دوست داریم بازیکن ها در تمامی موارد ذکر شده به بالاترین حد ممکن برسند و نا ممکن ها را در آن بخش ممکن کنند. بنابراین ممکن است اضافه شدن تاون هال لول جدید راه خوبی باشد ، اما نه در حال حاضر .

در حال حاضر کلش اف کلنز نیاز به تغییرات و بهبود های بسیاری دارد و هنوز وقت لول جدید تاون هال نیست .

چرا نمی توان از هیروهای درحال ارتقا در کلن وار استفاده کرد ؟

زیرا تعداد لول های موجود برای آپگرید هر هیرو بسیار زیاد است و ما دوست داریم پلیر ها رو به چالش بکشیم که در وضعیت موجود آنها باید هیرو رو آپگرید کنند یا باید به کلن وار بپیوندند .

اما همینجا اعلام می کنم تیم ما در حال کار بر روی این قابلیت هست تا در صورت هماهنگی با دیتای ما این قابلیت به کلش اف کلنز اضافه شود. همانطور که ساختمان های دفاعی در حال آپگرید در وار حضور دارند هیروها هم می توانند این شرایط رو داشته باشند .

همچنین با فعال شدن این قابلیت مطمئنا حضور پلیرها در کلن وار و تعداد کلن وارهای فعال افزایش می یابد اما زمان اجرایی شدن این قابلیت مشخص نیست .

اما چرا زمان آپگریدها بیش از این کاهش نمیابد؟ این موضوع همیشه در بحث های تیم توسعه دهنده بوده و در انجمن هم این موضوع به دفعات بیشمار بیان شده و تیم ما در حال حاضر در وضعیتی است که دوست دارد این اتفاق رخ دهد.

چرا تیم توسعه دهنده طرح های خود را به اشتراک نمی گذارد و از نظرات کاربران انجمن استفاده نمی کند ؟

چون در انجمن اتفاق نظر وجود ندارد و هرکس بنا به میل شخصی خود حرف می زند بنابراین اگر ما در حال کار بر روی ویژگی جدیدی باشیم و بگوییم ” سلام ما در حال کار بر روی این ویژگی هستیم ” مطمئنا با جواب هایی کاملا متفاوت مواجه می شویم و ما را از مسیر فکری خودمان گمراه خواهد کرد .

پس بهتر است برای درک صحت یک تصمیم به دیتای خودمان رجوع کنیم. مثلا هنگامی که مبارزه دوستانه بیلدر بیس ارائه شد تعداد موافق و مخالف در هر دو جناح شدیدا زیاد بود .

هنگامی که شما بازی با سابقه طولانی مانند کلش آف کلنز را اداره می کنید مطمئنا در مسیر این بازی آپدیت هایی وجود خواهد داشت که از دید بسیاری خوب نخواهد بود ، این ماهیت توسعه یک بازی است .

همچنین مشکل دیگر این است که در صنعت بازی سازی بخصوص بازی های موبایلی هر لحظه ممکن است برنامه کاری و ارائه ویژگی خاص کنسل شود و اگر ما آن جو خاص را به انجمن منتقل کنیم و سپس آن ویژگی را حذف کنیم برای جو انجمن و بازی بسیار ناخوشایند خواهد بود .

البته تایید می کنم که ما در حال کار بر روی سیستمی جدید برای ارائه مشخصات جدید بصورت تریلر و پیش نمایش هستیم تا جذابیت بیشتر و آگاهی بیشتری برای پلیر و کاربر داشته باشد .

چرا امکان تغییر نام تنها برای یک بار وجود دارد ؟

جواب آن به سادگی که فکر می کنید نیست اما در حالت کلی ما دوست داریم هر پلیر با شهرتی که با اسم خود بدست می آورد به مسیر بازی ادامه دهد .

حتی اگر ما برای تعویض نام های بیشتر پرداخت مقداری جم مثلا 1000 عدد هم قرار دهیم باز هم این کار کمکی به ما نمی کند و به سود ما نخواهد بود. چراکه به عنوان مثال اگر پلیری در کلن شما کار و حرف نا درستی زده باشد و از کلن کیک شود، آیا شما قبول دارید که او با تغییر نام مجددا برگردد؟

اینکار حتی برای قسمت پشتیبانی بازی نیز بسیار مشکل آفرین است بنابراین دوست نداریم باعث آن شویم که پلیرها مسیر یکدیگر را چک کنند و شک و تردید را به کلش اف کلنز راه بدهیم .

بازهم تایید میکنم که این قابلیت هم روی میز کار ما هست و امکان اجرایی شدن آن وجود دارد اما ما باید بسیار هوشیار و با دقت عمل کنیم تا به جو کلش آف کلنز و پایه های این بازی که پشتیبانی هم جزئی از آن است صدمه ای وارد نشود. اما قطعا مطمئنیم که برای تعویض نام حتما باید محدودیتی باشد .

در حال حاضر تیم توسعه دهنده در حال کار بر روی چه چیزی است ؟

همانطور که گفتم ما باید برای هر آپدیت به قسمت های مختلف این بازی توجه کنیم و آپدیتی تمام عیار را برای کلش اف کلنز ارائه کنیم .

آپدیت پیش رو آپدیتی با محتوای کاملا جدیدی خواهد بود بصورت چندمرحله ای در غالب آپدیت های مختلف ارائه خواهد شد که امیدواریم بخش اول آن در ماه های آینده(کریسمس) برای انتشار آماده شود.

این قابلیت کلن محور است و روی این اصل تمرکز دارد که کارایی و همکاری در کلن را بصورتی چشم گیر بهبود ببخشد بنابراین در نهایت و کامل شدن این بخش ها ممکن است شاهد محتوایی مانند لیگ های کلنی و پلیر های چند کلنی مواجه شویم که محتوایی جدید را به بازی اضافه خواهند کرد .

امیدواریم طی 1-2 ماه آینده پیش نمیش هایی رو برای ارائه شدن اماده کنیم. همچنین تایید می کنم اکثر موارد ذکر شده مخصوص دهکده اصلی خواهد بود ، البته گریزهایی هم به بیلدر بیس خواهیم زد اما ماهیت این آپدیت مخصوص دهکده اصلی خواهد بود .

همچنین قصد داریم برای آپدیت پیش رو بخش جدیدی به بازی اضافه کنیم که مدت هاست مورد درخواست بازیکنان بوده است و برای راهنمایی ، حرف اول آن Q خواهد بود!

ممکن است شما دوست داشته باشید بیشتر از نویسنده

دیدگاه بگذارید

2 نظر برای "آپدیت کریسمس 2018 کلش اف کلنز + پرسش و پاسخ تیم توسعه دهنده"

خبر کردن از
avatar
مرتب سازی :   جدیدترین | قدیمی ترین | محبوب ترین
abolfazl
مهمان

سلام اگه اپدیت تانهال 12باشه مسخره میشه سعی برای گرافیک وهیروباشه بهتره

تکنیک هادی (تبریز)
مهمان

سوخوم کلش آو کلنزه و تیم توسعه دهنده ی داهی ؟

wpDiscuz