در این مطلب آموزشی با ما همراه باشید تا مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز را در نوامبر 2017 بررسی کنم و نقاط ضعف آن را بیان کنم .
پس از انتشار اخباری پیرامون پیشرفته شدن هوش مصنوعی نیروها ، دارین توضیحاتی ارائه کرد که به نظر من بیشتر از اینکه آگاه کننده باشد ، گیج کننده بود .
بنا به بیانیه جدید دارین سیستم هوش مصنوعی و مسیر یابی کلش اف کلنز به سیستم تایی سنتی برگشت داده شده
پس من با اکانت Th8 چند آزمایش روی توضیحات ارائه شده انجام دادم و الان به کمک چند اسکرین شات میتوانم هوش مصنوعی نیروها را بهتر توضیح دهم .
طرح مورد نظر برای مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز
وقتی نیرویی هیچ هدفی ندارد نزدیک ترین ساختمان نسبت به خود را به عنوان هدف انتخاب میکند و مسیر دسترسی به آن را طی میکند .
نیروها در صورت لزوم دیوار را هدف قرار می دهند و اگر هم نیاز باشد مسیر طولانی تر را برای رسیدن به هدف خود انتخاب میکنند .
پس آنها ترجیح میدهند بدون دور زدن دیوار به هدف مربوطه حمله کنند ، مگر اینکه هدف مورد نظر بسیار دور باشد .
مسئله ای که در مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز نا مشخص است این است که برای انتخاب هدف دو قاعده است که لحاظ میشوند .
نیروها مجموعه 5 ساختمان که در نزدیک ترین مسیر قرار دارند را برای هدف خود انتخاب میکنند و مانند نیروهای هوایی دیوارها را نادیده میگیرند ، این قانون 5 تایی است .
سپس مسیر مورد نظر را برای دسترسی به اهداف طی میکنند و آن هدفی که نزدیک تر از بقیه است را مورد حمله قرار میدهند .
قانون 5 تایی به تصویر
تصویر بالا یک مثال ساده برای قانون 5 تایی است .
نیروی بربر در مکانی که به وسیله پرچم مشخص شده پیاده سازی شده است و برای رسیدن به نزدیک ترین هدف که خانه کارگری پایین و سمت چپ است مسیری طولانی را طی میکند .
این هدف نه نزدیک ترین هدف از دید نیروهای هوایی است ، نه نزدیک ترین هدف برای مسیری که بربر باید طی کند .
اما مطابق مرحله اول قانون 5 تایی برای مسیریابی آن 5 خانه کارگری لحاظ میشوند و سایر ساختمان ها نادیده گرفته میشوند .
مرحله دوم قانون 5 تایی مانع از رد شدن بربر از 2-3 لایه دیوار میشود و برای رسیدن به هدف مسیر طولانی تر و شکستن یک دیوار را انتخاب میکند .
بربر مانند دفعه قبل به ایرسوییپر حمله میکند ، مورتار باعث کات شدن مسیر در مرحله اول نشد .
اما برای جاینت قانون 5 تایی برای 5 ساختمان دفاعی نزدیک اعمال میشود .
مرحله دوم شامل مورتار و سوییپر میشود و هوش مصنوعی مسیر درست را تشخیص میدهد .
این بسیار عجیب است زیرا بربر و جاینت هر دو میتوانند مورتار و ایر سوییپر را هدف قرار دهند اما اهداف مختلفی را انتخاب میکنند .
دلیل این اختلاف هم در مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز این است که جاینت مایل است دیوار ها را نادیده بگیرد .
راه رفتن یا هدف گرفتن دیوار
مسیری که یک نیرو برای اجتناب از دیوار طی میکند بسیار طولانی است .
در این عکس مورتار بسیار دورتر است و بربر ترجیح میدهد دیوار را هدف گیرد .
اما مورتار را یک کاشی نزدیک تر قرار دهید ، بربر به سمت مورتار حرکت خواهد کرد .
یعنی به جای اینکه 3 کاشی از جایی که پیاده سازی شد به سمت جلو حرکت کند ترجیح داد مسیر طلانی را طی کند .
پس مورتار در فاصله 16 کاشی بود و بربر ترجیح داد به سمت ویز تاور برود ، اما فاصله 15 کاشی که شد او به سمت مورتار حرکت کرد .
گولم ها و جاینت ها
در اکثر مواقع نیروها مسیری طولانی را برای رسیدن به هدف مورد نظر خود و عدم روبرو شدن با دیوارها طی میکنند ، اما گاهی در تمرینات بخاطر قانون 5 تایی این اتفاق رخ نمیدهد .
جاینت با آنکه مورتار به اندازه کافی نزدیک او است اما ترجیح میدهد به سمت ویزارد تاور حمله کند .
اما در این مورد ایردیفنس ، مورتارها ، ویزارد تاور و کنون نقش 5 ساختمان دفاعی را ایفا میکنند و مرحله اول در مورد مسیریابی جاینت آنها انجام میشود .
مورتاری که بیرون دیوار است هیچگاه فاصله درست آن در مرحله دوم لحاظ نمیشود ، به این خاطر که ویزارد تاور نزدیک تر از آنها است .
اما در همین رپلی و با نابودی مورتار سمت راستی به وسیله اسپل لایت مسیر حرکت جاینت تغییر میکند .
در این حالت فقط 4 ساختمان دفاعی در پشت دیوار قرار دارند ، بنابراین مورتاری بیرونی جز قانون 5 تایی محسوب میشود و جاینت آن را به عنوان آسان ترین هدف میبیند .
قبل آخرین آپدیت قانون 3 تایی اجرا میشد ، بنایر این جاینت در حالت قبل فقط ایردیفنس ، ویزارد تاور و مورتار پشت دیوار را هدف میگیرد .
پس قبل از آپدیت اخیر در اکثر مواقع گولم نیاز به تصمیمی راجع به اینکه به سمت ساختمان دفاعی که بیرون بیس و در دسترس است برود و یا ضربه زدن به دیوار برای رسیدن به ساختمان دفاعی آن دپارتمان نبود زیرا قبل آپدیت اخیر قانون 3 تایی حاکم بود که بسیار به نسبت مسیری که باید در اپدیت اخیر طی شود محدود تر بود .
و این تصمیم گیری ها گاهی باعث موقعیت ها و رفتارهای بسیار عجیبی از نیروها میشود .
مثلا نیرویی بعد از پیاده سازی با طی مسافتی بسیار زیاد به روزنه از دیوار میرسد و سپس از مقابل ساختمان های دفاعی میگذرد تا به ساختمانی دیگر حمله کند .
مثل بربر که برای رسیدن به مورتار بسیار خونسرد کنون را کاملا نادیده می گیرد و این رفتار در گیم پلی بازی شدیدا نا مناسب است .
اما با اجرای قانون 5 تایی ، شما نزدیک ترین ساختمان های موجود را شمارش میکنید و بربر ما کنون را نادیده میگیرد زیرا جز 5 ساختمان آن محدوده در مرحله اول نیست ، اما آنها به سمت ویزارد تاور نمی روند زیرا همانطور مشخص است مورتار به آنها نزدیک تر است .
اما اگر در همین چیدمان جاینت را پیاده سازی کنم او به سمت کنون می رود .
زیرا در این حالت قانون 5 تایی فقط برای ساختمان های دفاعی لحاظ می شود .
و به همین خاطر است که در مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز گاهی هوش مصنوعی نا مطمئن به نظر می رسد .
گاهی کل بیس را دور می زند تا به ساختمانی که در یسرون بیس قرار دارد برسد و گاهی ساختمان هایی که فقط 7-8 کاشی فاصله دارند را نا دیده میگیرند زیرا ساختمانی که داخل دیوار قرار دارد صرف نظر از فاصله آن ، جز تعداد مورد نیاز بر اساس قانون 5 تایی است .
*** سوالات و نظرات خود را در انتهای این مطلب با ما در میان بگذارید ***