پس از گذشت هفته ها سکوت سوپرسل در برابر وقایع آینده کلش اف کلنز ، لحظاتی قبل بالاخره این سکوت شکست و اطلاعیه ای رسمی درباره آنچه که باید در آینده کلش اف کلنز شاهد آن باشیم ، منتشر نمود!!
*** آپدیت دوم (30 بهمن ماه 1395) ***
ماه مارس ، زمان احتمالی برای آپدیت بعدی کلش!!
همانطور که میدانید در روزهای گذشته حرف هایی مبنی بر چگونگی کلش اف کلنز در آپدیت بعدی توسط کارمندان سوپرسل منتشر شد که البته تا حدی امیدوار کننده بود. اما حتما این سوال برای شما نیز پیش آمده که زمان بعدی آپدیت کلش اف کلنز چه موقع خواهد بود؟ آیا قبل از فروردین ماه و تعطیلات عید نوروز نیز آپدیتی منتشر خواهد شد؟!
طبق پیش بینی های چند سایت انگلیسی زبان و همینطور نگاهی به گذشته برنامه های سوپرسل برای آپدیت های ماهانه اش ، میتوان امیدوار بود که این تاریخ زمانی بین اواخر ماه فوریه تا اواسط ماه مارس باشد!!
ولی این همه ی ماجرا نیست و همانطور که پیش از این نیز در کانال ایرانکلش اطلاع رسانی نموده بودیم ، توییتر کلش رویال در هفته های گذشته زمان احتمالی آپدیت کلش رویال را نیز ماه مارس تخمین زده است و از آنجایی که سوپرسل معمولا به صورت جمعی برای تمامی بازی هایش آپدیت منتشر میکند ، بنابراین این حرف بر احتمال انتشار آپدیت در ماه مارس می افزاید!!
اما جالب است بدانید که آپدیت های مارس و ژانویه بزرگترین آپدیت های کلش اف کلنز محسوب میشوند و سوپرسل معمولا در این دو آپدیت تغییرات گسترده ای در بازی مانند نیروهای جدید ، لول های جدید و همینطور بالانس گیم پلی جدید در بازی اعمال میکند.
آینده رویدادهای کلش اف کلنز در آپدیت بعدی؟!
در گذشته لیستی از رویدادهای لو رفته کلش اف کلنز از سورس بازی ، منتشر نمودیم که تمامی به حقیقت پیوست و یکی پس از دیگری در حال اجراست!!
لازم به ذکر است که بسیاری از رویدادهای بازی(مانند رویداد ولنتاین) ، در سورس بازی موجود نیست و تنها برخی از رویدادهای از قبل پیش بینی شده سوپرسل در آن قرار داده شده و مابقی آن به تدریج به سرورهای بازی افزوده میشود که قابل دسترس ما نیست!!
اما شاید تاکنون این سوال برایتان ایجاد شده باشد که براستی چه آینده ای در انتظار این رویدادهاست و سوپرسل چه برنامه هایی برای آن دارد؟!
در جواب به این سوال باید بگوییم که این تنها سوال شما نیست و در هفته های گذشته ، کاربران فروم کلش نیز این سوال را از مدیران فروم نموده اند که در مقابل با پاسخ این چنینی انوشکا (مدیر ارشد فروم سوپرسل) مواجه شدند :
با توجه به سخنان انوشکا ، تقریبا میتوان با اطمینان گفت که زمان انتشار آپدیت بعدی کلش ، تقریبا رویداد تمامی نیروها و اسپل های بازی را تجربه خواهیم نمود و از آپدیت جدید ، شاهد رویدادهایی ترکیبی خواهیم بود که برای قوی تر نمودن و ایجاد محبوبیت یک یا چند استراتژی بکار خواهند رفت!!
در واقع میتوان گفت که سوپرسل با اینکار خود قصد دارد تا استراتژیهایی که پس از مدتی تضعیف میشوند را دوباره برای کاربران قوی جلوه دهد تا بتواند جلوی قدرت گرفتن انحصاری یک استراتژی را گرفته و تعادل بازی حفظ کند؛ البته لازم به ذکر است که این موضوع(رویدادهای ترکیبی) هم اکنون به بازی دیگر سوپرسل یعنی بوم بیچ افزوده شده است و بنظر میرسد سوپرسل درحال تست این موضوع بر روی بازی دیگر خود است!!
آپدیت جدید کلش اف کلنز در راه است!!
گرچه تاکنون خبری درباره تاریخ شروع پیشنمایش ها و یا انتشار آپدیت بعدی کلش اف کلنز منتشر نشده است ، اما اطلاعیه ایه که لحظاتی قبل منتشر شد ، حاکی از نزدیک بودن این واقعه میباشد ؛ چراکه معمولا سوپرسل تنها قبل از انتشار آپدیت های خود است به جواب برخی از پرسش های کاربران درباره آپدیت های بعدی میپردازد!!
پرسش و پاسخ سوپرسل با کاربران!!
سوپرسل در آخرین اقدام خود ، دست به اجرای نوعی پرسش و پاسخ در بین کاربران و برنامه نویسان کلش اف کلنز نموده است که بر طبق آن بیشترین سوالات کاربران درباره آپدیت های بعدی کلش ، توسط برنامه نویسان پاسخ داده شده و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت!!
حال و پس از گذشت یک هفته از طرح این پرسش و پاسخ ، جواب برنامه نویسان بازی منتشر گردیده است که با توجه به کلیت آنها میتوان گفت سوپرسل همچنان تمرکز خود را بر روی عادلانه تر نمودن بازی گذاشته است :
* آیا در آینده شانسی برای افزوده شدن چیزی همانند صندوقچه کلن در کلش رویال به کلش اف کلنز وجود خواهد داشت؟ برنامه های آینده سوپرسل برای رویدادها چیست؟!
همانطور که در پاسخ های قبلی نیز گفتیم ، درحال حاضر تنها قصد اجرای رویدادهای تکی برای کلش اف کلنز داریم ولی صدالبته که برای رویدادهای ترکیبی نیز برنامه هایی داریم که خوشبختابه در آینده ای بسیار نزدیک شاهد آنها خواهیم بود. اما درباره صندوقچه کلن باید گفت که دقیقا چنین برنامه ای نخواهیم داشت اما درباره ایجاد چنین قابلیتی در رویدادهای آینده حرف هایی زده شده است. البته این چیزی نیست که درحال حاضر ما درحال کار بر روی آن هستیم چراکه درحال حاضر تمامی تمرکز خود را برای آماده کردن آپدیتی بسیار فوق العاده گذاشته ایم!!
* آیا قابلیتی برای کپی کردن یک بیس(مپ) به بازی افزوده خواهد شد؟!
این چیزی است که ما در گذشته نیز درباره آن صحبت کرده بودیم ولی فعلا برای آن برنامه ای نداریم البته ما همیشه بر روی ایده های تازه فکر میکنیم اما هیچ زمان برای چیزهایی که ممکن است رخ ندهند قولی نمیدهیم!!
* آیا امکانی برای کاهش مدت زمان بازسازی هیروها بمنظور هماهنگ نمودن آنها با زمان آماده سازی نیروها در آینده وجود خواهد داشت؟!
تا جایی که به یاد می آوریم ، مدت زمان بازسازی هیروها در آپدیت می 2016 مقدار کمی کاهش یافت و از طرفی مدت زمان آماده سازی نیروها نیز طی آپدیت های اخیر کاهش های چشمگیری برای پایان دادن به این مشکلات داشته است ، بنابراین درحال حاضر برنامه ای بدین منظور نداریم.
* آیا سوپرسل به اکانت های مهندسی به چشم یک سبک بازی عادلانه و جوانمردانه نگاه مکیند؟!
آیا اکانت های مهندسی چیزی هستند که در آینده با آنها مقابله خواهیم نمود؟ اگر میخواستیم ، آیا باید تغییراتی در رابطه با آن ایجاد می نمودیم؟آیا کاربران قوانین سخت گیرانه مارا برای چگونگی آپگرید ساختمان خواهند پذیرفت؟ و اگر جواب آنها مثبت باشد ، بنابراین ما باید بالانسی در رابطه با این محدودیت ها ایجاد کنیم و یا اینکه از ابزارهایی برای کمک به آپگریدهای بازیکنان و مشخص کردن محدودیت های آنان استفاده نماییم؟
در برخی موارد حتی با ایجاد محدودیت نیز نمیتوان با بعضی اقدامات مقابله نمود. برای مثال ، به ایجاد یک نیرو ، اسپل ، دفاعی یا ساختمانی جدید در تان های های سطح پایین فکر کنید ؛ آپدیت های بالانس تنها شرایط را سخت تر خواهد نمود ، درواقع هرچقدر بالانس ها بیشتر باشد ، اجازه بیشتری به افراد برای شکستن این محدودیت ها میدهد!!
بدون محدودیت ها، ما چه کاری میتوانیم انجام دهیم؟ این موضوع را به خاطر داشته باشید که تاکنون نیز کارهای زیادی بدون اعمال محدودیت انجام داده ایم؛ اما همانطور که در پرسش و پاسخ های قبلی نیز ذکر کردیم ، مجموعه کدهای بسیاری در پشت یک کلن وار قرار دارد که همواره در جستوجوی مپ های مهندسی شده هستند و طراحی شده اند تا سطح تقلب در بازی را تاحد امکان کاهش بدهند. البته لازم به ذکر است که این مورد همیشه برای بازیکنان قابل فهم نیست چراکه چینش کلی وار بر اساس قدرت و وزن دفاعی های دو طرف تنظیم میشود. در هر صورت ،تمامی اکانت ها همواره دارای قدرت تهاجمی بوده اند و پروسه تعیین حریف تمامی تلاش خود را برای چینشی عادلانه و متعارف هم در دفاع و هم در حمله میکند!! و البته لازم به ذکر است که ما همواره به تلاش خود برای بهبود روند کلن وار ادامه میدهیم!!
در حقیقت ، ما بدون اعمال محدودیت های چند جانبه نمیتوانیم بطور کامل با اینگونه اکانت ها مقابله و برخورد نماییم که البته این موضوع هم نیاز به مدت زمان بسیار زیادی برای برنامه نویسی درست در این زمینه دارد که بعد از آن شاید به نتیجه دلخواه دست پیدا کنیم و شاید هم نکنیم!! ولی در مقابل سعی میکنیم تا تمام تلاش خود را در راه ایجاد بازی عادلانه و خالی از هرگونه تقلب که توسط اکانت های مهندسی شده ایجاد شده اند ، به کار گیریم و در این راه هیچ زمان متوقف نخواهیم شد!!
سلام رییس.هیچ خبری از بازشدن اکانت های بن شده نشده؟
اگه هست لطفا ج بدید امیدوار بشیم
اگه کسی خبری داره لطفا بگه.
مرسی
چرا از اپدیت ماه مارس خبری نیست دفعه های پیشین یه ماه مونده به اپدیت میگفتن چی قراره بیاد یا نیاد این دفعه اصلا هیچی نمیگن اگه اپدیت ماه مارس باشه چند روز بیشتر نمونده تا ماه مارس
خدا کنه اکانت های بن شده رو ازاد کنن چون الان نزدیک عیدع
سلام بی زحمت مپ تاون نه بزارید خیلی ممنون از مطالب مفیدتون
قرار داده میشه دوست گرامی.خواهش میکنم
آپدیت پشت آپدیت، سوپرسل داره گند میزنه به همه چی اصلا فرصت بازی رو و خودنمایی و ارتقا نمیده یعنی چی تو همین سال 95 کلی آپدیت اومد اونم با تغییرات گسترده یادمه اوایل 1 سال و حتی 2 سال طول میکشید یک آپدیت به زور میومد در اون حد که هالوین میومد همه دوق میکردند ولی الان بازی شده فقط آپدیت، دراگون 4 میاد پشت سرش 5-6–7 هم میاد، اصلا یعنی چی بنظرم بزرگترین آپدیت کلش همون آپدیتی بود که وار اضافه شد بقیه همش برای جمع کردنه پوله و اضافه کردن نیروهایی که عملا هیچ کاربردی ندارند مثل… بیشتر بخوانید »
من اکانت مهندسی دارم دوستان اکانت مهندسی کمک بزرگیه برا زودتر کاپ بالا بردن فقط نیروهایی که لازمه رو ارتقا بدید. البته راحت میزننتون ولی اگه هر روز 5تا اتک با نیروهای مدنظرتون که مکس کردین بزنین بعد یه مدت کاپتون خیلی میره بالا . خواستم بگم که فقط تو وار نیست که مفیده تو کاپم مفیده . راه سه ساله رو 6ماهه میشه رفت.
Salam