پس از چند ماهی انتظار ، ساعاتی قبل بالاخره ویدیو پرسش و پاسخ توسعه دهندگان کلش اف کلنز منتشر شد تا سوپرسل بجای جواب های چند خطی که در انجمن خودش به کاربران میداد بتواند بطور واضع و خیلی مفصل تر درباره ویژگی های جدید اپدیت ماه اکتبر کلش اف کلنز با کاربران صحبت کنند .
لازم به ذکر است که ویدیو منتشر شده ، قسمت اول از سری ویدیوهای پرسش و پاسخ توسعه دهندگان است که در آن به ذکر توضیحاتی درباره آپدیت بعدی کلش (ماه اکتبر) و همچنین پرسش های مهم کاربران درباره آینده بازی پرداخته میشود :
نظر فعلی سوپرسل درباره وضعیت بالانس بازی چیست؟
هم اکنون ما به دنبال یک قدرت ویژه هستیم تا درصد 3 استار زدن تاون هال 11 ها بیشتر شود همچنین علاوه بر اون به دنبال استراتژی هایی خاص هستیم تا پلیرهای لول بالا مانند تاون هال 10 و 11 شانس بیشتری برای 3 استار زدن داشته باشند (مانند استراتژی بالون لاوا)
اما این نکته هم لازم به ذکر هست که ما همیشه به دنبال بالانس کردن گیم پلی این بازی برای تمامی سطوح (مخصوصا سطوح بالا) بوده و هستیم و به همین علت است که گاها شاهد کاهش یا افزایش ناگهانی قدرت ساختمان های دفاعی و سایر نیروها و لول های جدید آنها بوده اید!
ولی بطور کلی باتوجه به اینکه ماه های اخیر تمرکز ما روی بیلدر هال بوده ، برای دهکده اصلی و تاون هال بخشی جدید با گیم پلی متمایز در نظر گرفته ایم که فعلا نمیتونیم دربارش توضیحی بدیم ولی بزودی شاهد رونمایی از اون خواهیم بود!
المان ها مهم در سیستم حریف یابی وار از نظر توسعه دهندگان
گرچه در آپدیت گذشته الگوریتم حریف یابی کلن وار را آپدیت کردیم اما همچنان وارهایی نابرابر را شاهد هستیم ، در آپدیت آینده تغییراتی در این سیستم خواهیم داد تا وارهایی عادلانه تر را شاهد باشیم!
اما نکته قابل توجه اینجاست که ما نمیتوانیم الگوریتم حریف یابی کلن وار را بیش از اندازه حساس و قدرتمند بکنیم چراکه در آن صورت بر زمان سرچ وار تاثیر مستقیم میگدارد و شما شاهد سرچ های فوق العاده طولانی خواهید بود بنابراین مقداری بالا و پایین میان شما و حریف وارتان اجتناب ناپذیر است.
مهندسان ما هر روزه نتایج کلن وارهای بسیاری را دنبال میکنند تا برای نیروهای خاصی وزن وار معین قرار دهیم ، اما هنوز نمیتونیم بگیم کدام نیرو مد نظر ما است .
همچنین اعتقاد داریم که اکانت های مهندسی تقلب نیستند ، اما به نوعی سوء استفاده از سیستم فعلی بازی هستند بنابراین کمی تغییر برای کم کارآمد کردن این نوع اکانت ها در شرایط فعلی لازم است!
استفاده از ایده های کاربران در آپدیت های بازی
ما ایده های خودمون رو از طریق انجمن و صحبت با پلیرهای سرتاسر جهان و نهایتا جلسات خود بدست میآوریم ؛ همچنین به عنوان یک تیم ساعت ها درباره کلش اف کلنز صحبت میکنیم و ایده های خود را با هم در جریان میگذاریم .
پاور بنگ : ایده خاصی از کاربری در انجمن مد نظر شما است که شماآن را اجرا کرده باشید و به بازی اضافه شده باشد ؟
تیم ما در حال کار بر روی ایده بیلدر هال بود که یک کاربر ایده بیلدر هال را با جزئیات بسیار زیاد به دست ما رساند و تیم توسعه دهنده ما از ایده این کاربر الهام گرفت تا بیلدر هال را به شکلی که الان میبینید ارائه کنند!
همچنین دو پسر 10 و 11 ساله آلمانی به کمک هم برای ما نامه ای دست نویس ارسال کردند و از ما خواستند نیرویی شیطانی را به بازی اضافه کنیم که پس از مرگ به خفاش تبدیل شود ؛ جالب است که ما در آن زمان درحال کار بر روی بیلدر هال 6 بودیم و به احترام نظر آن دو نیروی نایت ویچ اضافه کردیم.
پاور بنگ : میدونم حرفه ای هستید و مطمئنا برای نظر کاربران احترام زیادی قائلید بنابراین آیا نظر خاصی بین کاربران و جامعه انجمن وجود دارد که درحال حاضر روی آن کار میکنید ؟
بله هم اکنون در حال کار بر روی سرچ در لیگ لجند هستیم تا مشکل زمان طولانی برای پیدا شدن بیس را حل کنیم ولی مشکل اینجاست که این پروسه بسیار دشوار و پیچیده است و به روند توسعه بازی و برنامه نویسی آن بر میگردد چراکه تعداد بسیار زیادی از افراد آنلاین و مایل به اتک زدن هستند و شما فقط میتوانید به افرادی اتک بزنید که افلاین هستند .
ما ایده های بسیاری برای درست کردن این وضعیت دریافت کردیم و یکی از آنها نبرد تن به تن بود ، بر همین مبنا ما در بیلدر بیس این ایده را عملی کردیم تا ببنیم پتانسیل آن به چه انداره است و در صورت امکان آن را به سیستمی برای لیگ لجند تبدیل کنیم .
آیا شاهد نیرویی جدید در آپدیت پیش رو خواهیم بود؟!
خب اگر بخوایم بطور خیلی واضح به این سوال جواب بدیم ، باید گفت ما همیشه در حال کار بر روی ایده های جالب و هیجان انگیزهستیم! طرح های بسیاری زیر دست توسعه دهندگان ما است اما به مرحله انتهایی و آماده ارائه شدن نرسیدند که بتوان راجع به آن صحبت کرد ولی احتمال معرفی نیروی جدید در آپدیت اکتبر نیز وجود دارد!
پاور بنگ : ملاک شما برای ارائه نیرویی جدید چیست ؟
ما به کمبودهای بازی توجه میکنیم و میبینیم که بازی در حال حاضر به چه نیرویی نیاز دارد ، تانکی ، آسیب رسان ، دور برد ، نیروی هوایی یا …
همچنین به مکانیک نیز بازی توجه میکنیم و با توجه به ایده های جدید روی روش کار نیروی جدید بحث میکنیم و پس از مراحل بسیار سنگین طراحی ظاهری و مشخصات نیرو و بالانس قدرت این نیروی جدید را ارائه میکنیم.
برنامه سوپرسل برای آینده کلش؟ تان هال بیشتر یا چیزی بزرگتر؟
خب در حقیقت نمیتوان منکر این موضوع شد که بازی هر از گاهی نیاز به آپدیتی تمام عیار و همه جانبه دارد. از آنجایی که بیلدر بیس جدیدا ارائه شده ، ما اماده ارائه آپدیت بسیار بزرگ برای این قسمت از بازی نیستیم اما قبول داریم که هر چند وقت بازی نیاز به تکانی شدید دارد .
نه تنها برای جذب پلیر تازه ، بلکه راضی نگه داشتن پلیر های قدیمی و لول بالا .
مانند بیلدربیس که همه بازیکنان در همه سطوح این بازی به آن دسترسی داشتند .
هدف ما این است که پلیر های لول بالا و مکس را راضی نگه داریم ، آنها به محتوایی جدید نیاز دارند و نه فقط آپدیت لول های جدید ساختمان و نیروها بنابراین همونطر که پیش از این هم گفتم ، فعلا درحال کار روی قسمتی کامل جدید برای دهکده اصلی هستیم که بعدا به جزییات اون خواهیم پرداخت!
آیس ویزارد و بتل رم به کلش اف کلنز بازخواهند گشت؟
ویزارد نیروی بسیار محبوبی بود و برای نابودی ساختمان های بیرونی بیس نقش بسیار پررنگی داشت اما نگاه ما به اینگونه نیروها این بوده که جنبه خاص بودن داشته باشند و نه اینکه تبدیل به نیرویی داعمی در استراتژی ها شود.
بنابراین نظر ما این است که درست نیست چون یکی از بازی های ما نیروی خاصی را دارد ما باید آن نیرو را به بازی دیگر هم انتقال بدهیم ولی اگر بخواهم حقیقت را بگویم ، من هم بسیار مشتاق بازگشت آیس ویزارد به بازی هستم!
پاور بنگ : آیا امکان این هست که نیروهای فصلی جدیدی مثل آیس ویزارد یا بتل رم در آپدیت آینده ببینیم؟
بله قطعا همینطوره ، ما همیشه به فکر نیروهای فصلی در رویدادهای مختلف کلشی هستیم و میشه گفت در هالووین امسال هم باید منتظر یکی دیگه از این نیروهای موقت باشیم!
نبرد تن به تن در لیگ لجند عملی خواهد شد؟
هرچند که این قابلیت در بیلدر بیس بسیار خوب کار میکند اما برای تاون هال محدودیت های بسیار دارد و اجرای آن مشکلات بسیاری بهمراه دارد .
مشکل لوت دریافتی ، عملکرد شیلد و گارد و از همه مهم تر اینکه مشکل اصلی همچنان وجود خواهد داشت اما بصورت برعکس ..
در لیگ لجند در حال حاضر نیاز است تا پلیر افلاین شود تا امکان اتک باشد ، اگر نبرد تن به تن سر کار بیاید نیاز است تا پلیر همیشه آنلاین باشد تا به نبرد برود .
و مشکل بعدی اینکه پلیرهای لجند سالها وقت صرف دهکده خود کرده اند و شاید مایل به مقایسه شدن با هم نداشته باشند .
پلیر های لجند روحیه ای رقابت طلب دارند و دوست دارند خود را به چالش بکشند که ببینند تا چه کاپی توانایی بالا رفتن دارند.
جمع بندی و اولویت های آپدیت پیش رو!!
اولویت کلی تیم ما ، پرهیجان نگه داشتن بازی برای کاربران است تا از اون خسته نشند. افزودن چیزهایی مثل رویدادهای بیشتر ، چالش ها ، گیم پلی جدیدتر و چیزهایی این قبیل!
ولی اگر بخوایم خیلی دقیق بشیم ، اولویت های ما درحاضر به ترتیب : رفع مشکلات حریف یابی کلن وار ، سرچ طولانی در لیگ لجند و بیلدر هال 8 که بعده ها افزوده خواهد شد!
غیر از اینها ، ما تغییرات دهکده اصلی رو درحال انجام داریم که امیدواریم تکونی بزرگ به این قسمت از بازی بده و در آینده ای نزدیک درباره جزییاتش صحبت خواهیم نمود!
خب گویا قصد رو نمایی از تاموکو رو گرفتن که بیاد در اکتبر امیدوارم با خودش کلی خبرهای جدید بیاره
سلام چرا برای دهکده دوم تان۷مپ قوی نمیزاریدبرای کاپ بالای۵۰۰۰
متاسفانه بعضی از کلمات در ایمیل قبلی مشکل داشت شرمنده ولی قابل تفهیم هست پوزش میخوام
درود بسیار هیجان انگیانگیز مهیج بود ولی به ایده ما ایرانیا اصلا توجه نمیکنن ایده این هس….تون دوازده با منبع جدیدی به نام لایت اکسیر و هیروی لایت و کمپ ۲۶۰تایی همچنین دفاعی جدید و دویارها همشون فول اپ ۱۲بشن که مپ به طور کامل یه دست بشه لطفا این نظر رو بررسی کنین و از بچه های این سام که نظر ما رو انعکاس بدم خیلی ایده دیگه دارم ایدی تلگراممkooroshzk@هست و منتظر پیام شما دوستان سایت هستم که بتونین این مسله رو ساپورت کنین
سلام دوست من ببخشید شما نظرت اگه تو انجمن بازی بگی بیشتر میبیننش روش نظر میدن ومطمنی که به دست توسعه دهندگان میرسه من خودم عضو انجمن هستم هرنظری که میذارم خیلی ها میبین روش نظر میدن اگه مثبت زیاد داشته باشه شاید روش تمرکز کنن
مکس پلیر نیستی یا مشخصه اکانت مهندسی شده داری با ربات!! چون اکثر پلیرهای مکس دنبال اینن مپشون وا نره و ستاره پس ندن!اونوقت ایده ای میدی که قدرت اتک دهنده واسه احتمال ستاره بیشتر بالا بره؟؟ اگرم قرار بر تاون هال12باشه باید پیش شرطی بزارن مبنی بر اینکه تمام دفاعیات به درجه از پیش تعیین شده برسن مثه بلدربیس!!!
سلام چرا دیوارها آنقدر گران هستن؟
چرا برای جنگ قبیله ها دو قبیله هم سطح با لول هم سطح انتخاب نمیشود
چرا هیچ ابشنی برای رئیس قبیله در نظر گرفته نمیشود
قیمت جم خیلی گران است
لول با لا ها خیلی در بردن لول خود به بالا مشکل دارن
خدایا خیلی کم است
چه آپشنی؟?دنده اتومات؟ برادرمن هرچی به مکس شدن نزدیکتر میشی قیمت دیوارها کمتر رو دوش ت سنگینی میکنه!وقتی مکس شدی دلت واسه ارتقا دادن دیوارها تنگ میشه
اگه مبخای لولت بالا بره دواش دوناته و بس!کلنreq &leaveچاره کاره هههههههه