بدوگیم
بروزترین مرجع بازی های آنلاین استراتژیک

مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز – نوامبر 2017

0 543
بوک مارک

در این مطلب آموزشی با ما همراه باشید تا مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز را در نوامبر 2017 بررسی کنم و نقاط ضعف آن را بیان کنم .

پس از انتشار اخباری پیرامون پیشرفته شدن هوش مصنوعی نیروها ، دارین توضیحاتی ارائه کرد که به نظر من بیشتر از اینکه آگاه کننده باشد ، گیج کننده بود .

بنا به بیانیه جدید دارین سیستم هوش مصنوعی و مسیر یابی کلش اف کلنز به سیستم  تایی سنتی برگشت داده شده 

پس من با اکانت Th8 چند آزمایش روی توضیحات ارائه شده انجام دادم و الان به کمک چند اسکرین شات می‌توانم هوش مصنوعی نیروها را بهتر توضیح دهم .

 

طرح مورد نظر برای مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز

مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز
مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز

وقتی نیرویی هیچ‌ هدفی ندارد نزدیک ترین ساختمان نسبت به خود را به عنوان هدف انتخاب میکند و مسیر دسترسی به آن را طی میکند .

نیروها در صورت لزوم دیوار را هدف قرار می دهند و اگر هم نیاز باشد مسیر طولانی تر را برای رسیدن به هدف خود انتخاب می‌کنند .

پس آنها ترجیح میدهند بدون دور زدن دیوار به هدف مربوطه حمله کنند ، مگر اینکه هدف مورد نظر بسیار دور باشد .

مسئله ای که در مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز نا مشخص است این است که برای انتخاب هدف دو قاعده است که لحاظ می‌شوند .

نیروها مجموعه 5 ساختمان که در نزدیک ترین مسیر قرار دارند را برای هدف خود انتخاب می‌کنند و مانند نیروهای هوایی‌ دیوارها را نادیده می‌گیرند ، این قانون‌ 5 تایی است .

سپس مسیر مورد نظر را برای دسترسی به اهداف طی می‌کنند و‌ آن هدفی که نزدیک تر از بقیه است را مورد حمله قرار می‌دهند .

 

قانون 5 تایی به تصویر

تصویر بالا یک مثال ساده برای قانون 5 تایی است .

نیروی بربر در مکانی که به وسیله پرچم مشخص شده پیاده سازی شده است و برای رسیدن به نزدیک ترین هدف که خانه کارگری پایین و‌ سمت چپ است مسیری طولانی را طی می‌کند .

این هدف نه نزدیک ترین هدف از دید نیروهای هوایی است ، نه نزدیک ترین هدف برای مسیری که بربر باید طی کند .

اما مطابق مرحله اول قانون 5 تایی برای مسیریابی آن 5 خانه کارگری لحاظ می‌شوند و‌ سایر ساختمان ها نادیده گرفته می‌شوند .

مرحله دوم قانون 5 تایی مانع از رد شدن بربر از 2-3 لایه دیوار می‌شود و برای رسیدن به هدف مسیر طولانی تر و شکستن یک دیوار را انتخاب می‌کند .

حتماً بخوانید  هوش مصنوعی در بیلدر بیس

بربر مانند دفعه قبل به ایرسوییپر حمله میکند ، مورتار باعث کات شدن مسیر در مرحله اول نشد .

مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز
مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز

اما برای جاینت قانون 5 تایی برای 5 ساختمان دفاعی نزدیک اعمال می‌شود .

مرحله دوم شامل مورتار و‌ سوییپر می‌شود و‌ هوش مصنوعی مسیر درست را تشخیص می‌دهد .

این بسیار عجیب است زیرا بربر و جاینت هر دو‌ می‌توانند مورتار و ‌ایر سوییپر را هدف قرار دهند اما اهداف مختلفی را انتخاب می‌کنند .

دلیل این اختلاف هم در مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز این است که جاینت مایل است دیوار ها را نادیده بگیرد .

 

راه رفتن یا هدف گرفتن دیوار

مسیری که یک نیرو ‌برای اجتناب از دیوار طی میکند بسیار طولانی است .

مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز
مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز

در این عکس مورتار بسیار دورتر است و‌ بربر ترجیح میدهد دیوار را هدف گیرد .

مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز
مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز

اما مورتار را یک کاشی نزدیک تر قرار دهید ، بربر به سمت مورتار حرکت خواهد کرد .

یعنی به جای اینکه 3 کاشی از جایی که پیاده سازی شد به سمت جلو‌ حرکت کند ترجیح داد مسیر طلانی را طی کند .

پس مورتار در فاصله 16 کاشی بود و ‌بربر ترجیح داد به سمت ویز تاور برود ، اما فاصله 15 کاشی که ‌شد او به سمت مورتار حرکت کرد .

 

گولم ها و جاینت ها

در اکثر مواقع نیروها مسیری طولانی را برای رسیدن به هدف مورد نظر خود و عدم روبرو شدن با دیوارها طی میکنند ، اما گاهی در تمرینات بخاطر قانون 5 تایی این اتفاق رخ نمی‌دهد .

مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز
مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز

جاینت با آنکه مورتار به اندازه کافی نزدیک او است اما ترجیح میدهد به سمت ویزارد تاور ‌حمله کند .

اما در این مورد ایردیفنس ، مورتارها ، ویزارد تاور و ‌کنون نقش 5 ساختمان دفاعی را ایفا می‌کنند و مرحله اول در مورد مسیریابی جاینت آنها انجام میشود .

مورتاری که بیرون دیوار است هیچگاه فاصله درست آن در مرحله دوم لحاظ نمیشود ، به این خاطر که ویزارد تاور نزدیک تر از آنها است .

مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز
مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز

اما در همین رپلی و با نابودی مورتار سمت راستی به وسیله اسپل لایت مسیر حرکت جاینت تغییر می‌کند .

در این حالت فقط 4 ساختمان دفاعی در پشت دیوار قرار دارند ، بنابراین مورتاری بیرونی جز قانون‌ 5 تایی محسوب میشود و ‌جاینت آن را به عنوان آسان ترین هدف می‌بیند .

حتماً بخوانید  هوش مصنوعی هیروها - مشکلات و راه حل

قبل آخرین آپدیت قانون‌ 3 تایی اجرا میشد ، بنایر این جاینت در حالت قبل فقط ایردیفنس ، ویزارد تاور‌ و مورتار پشت دیوار را هدف میگیرد .

پس قبل از آپدیت اخیر در اکثر مواقع گولم نیاز به تصمیمی راجع به اینکه به سمت ساختمان دفاعی که بیرون بیس و‌ در دسترس است برود و یا ضربه زدن به دیوار برای رسیدن به ساختمان دفاعی آن دپارتمان نبود زیرا قبل آپدیت اخیر قانون 3 تایی حاکم بود که بسیار به نسبت مسیری که باید در اپدیت اخیر طی شود محدود تر بود .

و این تصمیم گیری ها گاهی باعث موقعیت ها و رفتارهای بسیار عجیبی از نیروها می‌شود .

مثلا نیرویی بعد از پیاده سازی با طی مسافتی بسیار زیاد به روزنه از دیوار میرسد و سپس از مقابل ساختمان های دفاعی میگذرد تا به ساختمانی دیگر حمله کند .

مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز
مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز

مثل بربر که برای رسیدن به مورتار بسیار خونسرد کنون را کاملا نادیده می گیرد و این رفتار در گیم پلی بازی شدیدا نا مناسب است .

اما با اجرای قانون 5 تایی ، شما نزدیک ترین ساختمان های موجود را شمارش میکنید و بربر ما کنون را نادیده میگیرد زیرا جز 5 ساختمان آن محدوده در مرحله اول نیست ، اما آنها به سمت ویزارد تاور نمی روند زیرا همانطور مشخص است مورتار به آنها نزدیک تر است .

اما اگر در همین چیدمان جاینت را پیاده سازی کنم او‌ به سمت کنون می رود .

زیرا در این حالت قانون 5 تایی فقط برای ساختمان های دفاعی لحاظ می شود .

و به همین خاطر است که در مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز گاهی هوش مصنوعی نا مطمئن به نظر می رسد .

گاهی کل بیس را دور می زند تا به ساختمانی که در یسرون بیس قرار دارد برسد و‌ گاهی ساختمان هایی که فقط 7-8 کاشی فاصله دارند را نا دیده می‌گیرند زیرا ساختمانی که داخل دیوار قرار دارد صرف نظر از فاصله آن ، جز تعداد مورد نیاز بر اساس قانون 5 تایی است .

 

 

*** سوالات و نظرات خود را در انتهای این مطلب با ما در میان بگذارید ***

 

امتیاز به مطلب

مسیر یابی نیروهای کلش اف کلنز – نوامبر 2017
به این مطلب رای دهید

دیدگاه بگذارید

avatar
  مشترک شدن  
خبر کردن از
?>