بدوگیم
بروزترین مرجع بازی های آنلاین استراتژیک

اپدیت ماه فوریه کلش اف کلنز + پرسش و پاسخ تیم توسعه دهنده

5 1,481
بوک مارک

کمتر از یک ماه به انتشار اپدیت ماه فوریه کلش اف کلنز باقی است که به گفته سوپرسل آپدیت بزرگی بشمار می آید و از هم اکنون بازار اخبار رسمی و غیر رسمی بسیار داغ است که در این مطلب به بررسی تدریجی آنها میپردازیم !

اپدیت ماه فوریه کلش اف کلنز
اپدیت ماه فوریه کلش اف کلنز

در این مصاحبه EchoThruMe مدیر برنامه SPRING TRAP SHOW به همراه CleriCDRagooN که مهمان و همکار او است با Darian ( مدیر ارشد انجمن سوپر سل ) مصاحبه می کنند که شما را به دیدن آن دعوت می کنم .

توجه : متون زیر ترجمه گفته های توسعه دهندگان بازی است و نویسنده در آنها هیچ دخالتی ندارد!!

 

اپدیت ماه فوریه کلش اف کلنز

EchoThruMe که مسئول این مصاحبه است می گوید ما بیشتر از 400 سوال را مد نظر داریم و تا آن جا که وقت به ما اجازه بدهد تمامی سوالات خود را از Darian خواهیم کرد ، زیرا فقط این مرد است که جواب تمامی سوالات ما را می توانید بدهد ، البته اگر رازها و استراتژی های پشت پرده سوپر سل این اجازه را به وی بدهد !

CleriCDRagooN که از دیگر اعضای تیم مصاحبه کننده است هم می گوید من در تمامی قسمت های SPRING TRAP SHOW حضور داشتم ، اما این قسمت واقعا با حضور دارین دارای شور و نشاط بسیار زیادی است ، در ادامه از دارین تشکر می کنند زیرا گویا مصاحبه ( از راه دور ) ساعت 5 صبح به وقت هلسینکی فنلاند است و دارین در این ساعت حاضر به مصاحبه شده است !

EchoThruMe از دارین می خواهد به بینندگان سلام بکند و دارین بعد از سلام می گوید که وقتی وب کم روشن شد من در حال چرت زدن بودم و الان هم واقعا سعی می کنم هر 2 چشمم رو باز نگه دارم .

دارین خودش را معرفی می کند که مدیر ارشد انجمن سوپر سل است و از ماه می سال گذشته رد هلسینکی فنلاند شروع به همکاری با سوپرسل کرده است .

EchoThruMe در ادامه می گوید که اعضای تیم SPRING TRAP SHOW از یک هفته قبل از مصاحبه در تمامی صفحات شبکه های مجازی و انجمن سوپرسل سوال های منتخب کاربران را جمع بندی کردند و می خواهند سوال های منتخب که پر طرفدار و مد نظر کابران است را از وی بپرسند .

 

پس از ارائه بیلدر هال لول 8 انتظار شما از واکنش بازیکنان کلش اف کلنز چه خواهد بود ؟

دارین : ما برای بیلدر بیس و بیلدر هال لول 8 نیروی جدید سوپر پکا را مد نظر داریم که مطمئن هستیم طرفداران بسیاری را جذب خود خواهد کرد .

اما در حال حاضر در بیلدر بیس ما کمبود کار گروهی و کار تیمی را حس می کنیم به همین دلیل ما چلنج های دوستانه را به بیلدر بیس اضافه کردیم ، کار توسعه بیلدر هال لول 8 تقریبا به صورت کامل تمام شده است و ما تمامی بستر موجود برای ارائه آپدیت آن را انجام داده ایم اما در حال حاضر تمرکز و انرژی ما به صورت کامل روی دهکده اصلی است .

هدف قطعی ما این است که حتما قبل از ارائه بیلدر هال 8 المان ها و قسمت های جدید را برای کار تیمی و گروهی به بیلدر بیس اضافه کنیم ، لازم به ذکر هست در حال حاضر ما در حال کار بر روی این محتوای جدید هستیم .

پلیر های بسیاری از ما تقاضای تجربیات جدید در کلش اف کلنز را می کنند تا آن را با دوستان و هم کلنی های خود به اشتراک بگذارند .

همان طور که از اسم بازی مشخص است ما به دنبال کانکت کردن کلن ها به یکدیگر هستیم ، در همین راستا ما اخیرا امکانات جدیدی را به کلش اف کلنز اضافه کردیم ، مثل دیدن دوستان خودتان که آنلاین هستند ، دیدن تعداد افراد آنلاین در کلن و دیدن اتک های هم کلنی ها به صورت زنده ، اما ما علاوه بر همه این ها در پی این هستیم که ارتباط پلیر ها با یکدیگر را بیشتر و بیشتر کنیم ، مثلا اگر شما در کلنی هستید و بنا بر هر دلیلی کلن شما از هم پاشید شما به راحتی امکان پیدا کردن و پیوستن به هم کلنی های خود را داشته باشید .

به عبارت دیگر ما به دنبال آن هستیم تا کلش اف کلنز خیلی بیشتر از اتک زدن و دفاع کردن باشد .

با همه این توضیحات باید بگم ما در بیلدر بیس به دنبال ارتباط بیشتر پلیر ها هستیم ، محتواهای جدید ، شاید مثل کلن وار های بیلدر بیس یا لیگ هایی با محتوای جدید و رقابت هایی بسیار حساس و نفس گیر .

 

آیا ما باید انتظار لول های جدید نیرو ها را در دهکده اصلی داشته باشیم یا شما از وضعیت فعلی بازی راضی هستید ؟

وقتی شما بازی با این همه نیرو های متفاوت با کاربری های متفاوت داشته باشید ، بالانس کردن وضعیت آن ها یک مسئله همیشگی خواهد بود ، مخصوصا از به دنبال اضافه کردن محتوا و نیرویی جدید باشید پیچیدگی این قضییه چند برابر خواهد شد .

مثلا اگر ما ببینیم درصد زیادی از پلیر ها از یک استراتژی استفاده می کنند این نگرش را به ما می دهد که مطمئنا آن نیرو و آن استراتژی بیش از حد قدرتمند است و هدف اصلی ما از ارائه این همه نیرو ها با شرایط اتک زدن متفاوت این است که پلیر ها بدانند آن ها با داشتن تجربه و مهارت کافی شانس یکسانی برای استفاده از استراتژی ها با استفاده از نیروهای متفاوت خواهند داشت .

با تمام این توضیحات ما کاملا مشتاق به ارائه لول های جدید نیرو ها و ساختمان های دفاعی هستیم ، زیرا هدف ما بزرگ تر شدن و ادامه این بازی است ، البته همه این ها در صورتی که داینامیک بازی همواره بالانس باشد .

 

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که پاداش لوت را در لیگ های بالا ( لجندز ) افزایش دهید تا تاون هال یازده هایی که در لیگ های بالا هستند برای دریافت لوت و مکس کردن بیس خود مجبور به سقوط در لیگ ها نشوند ؟

EchoThruMe این طور می گوید که وقتی خودش به تاون هال 11 رسید در همان روز اول چندین لیگ سقوط کرد ، به این دلیل که در لیگ های پایین بیس های مرده با لوت های بسیار بیشتری موجود است و شما به جای استفاده از ترکیبی که مانند وار است و در لیگ های بالا نیاز است ، ترکیبی می سازید که نیاز به زمان و هزینه ساخت بسیار کمتری دارد و همین باعث افزایش دریافت لوت شما می شود .

البته هر کدام از این استراتژی ها نکات مثبت و منفی زیادی دارند ، مثلا در لیگ های پایین شما فقط به فارمینگ ( جمع آوری منابع ) خواهید پرداخت ، در حالی که در لیگ های بالا علاوه بر فارمینگ به تمرین و تست ترکیب خود برای اتک های وار هم خواهید پرداخت .

دارین : کاپ و تروفی شما نشان از قدرت و مهارت شما در اتک زدن هست ، هرچه یک بازیکن در لیگ های بالاتری حضور داشته باشد نشان از این می دهد که وی مسیر پیشرفت در بازی را به درستی طی کرده است و در شرایط فعلی بسیاری از پلیر ها ترجیح می دهند پس از تجربیات چندین ساله در بازی کلش اف کلنز خود فاصله خود را با سایر بازیکنان متوسط افزایش دهند تا نشان از آن بدهد که مسیری که طی کرده این و وقتی که صرف این بازی کرده اند باعث متفاوت شدن آن ها در بازی کلش اف کلنز شده است .

این بسیار طبیعی است که ما جایزه لیگ در لیگ های بالا را بیشتر از لیگ های پایین تعیین کنیم زیرا مسیر رسیدن به لیگ های بالا بسیار دشوار است و پلیر ها برای رسیدن به آن نقطه نیاز به انگیزه دارند .

 

با معرفی بازی های کلنی شاهد شدید تر شدن زمان سرچ در لیگ های بالا هستیم ، آیا ارتباطی بین آن ها است ؟

EchoThruMe این طور می گوید که به این سوال جواب بده و من قول می دهم که در ادامه سوالات آسان تری بپرسم تا این فشار از روی تو برداشته شود .

دارین با خنده اصلا مشکلی نیست ، من استخدام شده ام تا به این سوالات سخت پاسخ دهم .

بازی های کلنی یکی از قوی ترین آپدیت هایی بوده که در سال های اخیر ارائه کردیم و نتیجه آن بازگشت بسیاری از پلیر ها که بازی را کنار گذاشته بودند به کلش اف کلنز بوده است .

و این امر باعث افزایش افراد آنلاین در بازی شده و همچنین فعالیت بیشتر آن ها در طول روز ، اعم از انجام ماموریت های کلنی حضور بیشتر در گفت و گوی کلن .

پس افزایش زمان سرچ در لیگ های بالا بسیار طبیعی است ، زیرا افراد بیشتری آنلاین هستند و سعی در انجام و پایان دادن به چلنج هایی هستند که بازی های کلنی پیش روی آن ها قرار داده است ، و این به این معنی است که بیس های کمتری با شیلد مجود دارند زیرا آن ها آنلاین هستند و همین باعث شده است که شاهد افزایش زمان سرچ در لیگ های بالا باشیم .

تیم طراحی ما در پی آن هستند مشکلات بزرگی که طی این مدت در کلش اف کلنز بوده اند را برطرف کنند ، مشکلاتی مانند بیس های مهندسی و سیستم حریف یابی و زمان سرچ در لیگ های بالا .

قطعا مشکل زمان سرچ در لیگ های بالا چالش بر انگیز ترین آن ها بوده است زیرا بر خلاف جریان و هسته اصلی بازی است .

یکی از پیشنهاداتی که بسیار به ما می شود قرار دادن سیستم نبرد تن به تن در دهکده اصلی و در لیگ های بالا است ، شاید روی کاغذ جذاب به نظر برسد اما مشکلات بیشماری را در پی دارد و چیزی نیست که به سادگی قابل اجرا باشد و نیاز به زمان بسیاری دارد .

 

آیا شما در پی آن هستید که قدرت تدافعی 4 ساختمان دفاعی قدرتمند در بیلدر بیس را بالانس کنید ؟

EchoThruMe این طور می گوید که احتمالا همه ما حدس میزنیم منظور کدام ساختمان های دفاعی هستند ، مولتی مورتار ، کراشر ، روستر و جاینت کنون .

دارین : مطلب مهم این است که ما باید ببینیم جریان بازی در آن برهه به چه تغییراتی نیاز دارد .

باید دید چه مدارکی وجود دارد که یک ساختمان دفاعی خاص دارای قدرت بیش از حد است ، در حال حاضر ما با روند بالانس ها در بیلدر بیس بسیار راضی هستیم و فکر نمی کنم ساختمان دفاعی بیش از حد قدرتمندی وجود داشته باشد ، البته این در شرایطی است که شما در اتک های خود نیرو ها را بی هدف پخش نکنید و برای اتک به یک بیس از استراتژی های هدف مند استفاده کنید .

البته پس از معرفی بیلدر هال 8 و معرفی سوپر پکا و مگا تسلا احتمالا شاهد تغییرات بالانسی در بیلدر بیس خواهیم بود زیرا ما به هیچ عنوان مایل نیستیم با معرفی یک نیروی تهاجمی و یک ساختمان دفاعی هیچ کدام از دفاع و حمله را بیش از حد قدرتمند کنیم .

 

آیا هدف شما از معرفی آیتم های جادویی حل مشکلاتی در قسمت مشخصی از بازی بوده و یا فقط برای ارائه محتوایی جدید این آیتم ها به بازی اضافه شدند ؟

دارین : به راستی هر دوی این ها ، هدف ما این بود که پلیر هایی که مدت طولانی است در تاون هال لول 9 و تاون هال لول 10 هستند را مجاب کنیم که به تاون هال های لول بالاتر آپگرید کنند یا مثلا افرادی هستند که به خاطر علاقه بسیار به کلن وار هیرو های خود را آپگرید نمی کنند زیرا آن 7 روز زمان آپگرید آن ها را از کلن وار محروم می کند ( کلن وار های حرفه ای ) ، به همین ما آپگرید های لحظه ای را به بازی اضافه کردیم و هدف ما این بوده که پلیر حس کند که این آیتم جادویی بسیار ارزشمند است و وی با تلاش فراوان خود آن را بدست آورده است .

همچنین دلیل دیگر این است که بازی روز به روز از نظر آپگرید ها وسیع تر و بزرگ تر می شود و زمان بیشتری نیاز است تا به لول های مکس برسید و این باعث دلسردی بسیاری از پلیر ها شده بود .

ما با ارائه این آیتم ها خواستیم به پلیر ها این باور و این فرصت را بدهیم تا به خود این قدرت را بدهند تا تاون هال خود را آپگرید کنند ، هدف اصلی ما این بوده که پلیر ها بخش های جدیدی که به بازی و به تاون هال های لول های بالاتر اضافه کردیم را تجربه کنند و در بازی درجا نزنند .

 

آیا امکان این است که جزئیاتی راجع به تاون هال لول 12 به ما بدهید ؟

ما در حال کار بر روی محتوایی جدید برای تاون هال هستیم ، این محتوا ممکن است در شکل تاون هال 12 ظاهر شود و یا محتوایی کاملا جدید !

ما به قسمت های جدید از بازی رسیده ایم و هر روزه این قسمت ها در حال افزایش هستند اما هنوز آماده نیستیم آن ها را به جامعه کلشی توضیح دهیم .

ما نمی خواهیم که آپگرید به تاون هال بعد فقط یک کلیک روی دکمه آپگرید باشد ، هدف ما این است که محتوایی بسیار متفاوت در تاون هال بالای تاون هال 11 وجود داشته باشد که به شما انگیزه کافی برای رسیدن به آن لول از تاون هال را بدهد .

این محتوا زودتر از آنی که فکر می کنید منتشر می شود ولی هنوز با آن فاصله داریم .

 

یکی از اعضای کلن onehive ( جز بزرگ ترین کلن وار های دنیا ) راجع به شریط تقلب در کلن وار و راه کارهای مقابله با آن در سال 2018 را پرسیده است . 

دارین : یکی از اقداماتی که ما در آپدیت زمستان سال 2017 انجام دادیم افزودن لایه های امنیتی جدیدی بود که فیلتر ها و بررسی های بسیار شدیدی را انجام می دهد تا مشخص شود چه افرادی از نرم افزار های تقلب استفاده می کنند تا شاهد بن های گسترده برای افراد و کلن های خطاکار باشیم .

 

زمان تولید انیمیشن هایی که برای مناسبت های مختلف کلش اف کلنز پخش می شود چه مدت است ؟

ما در داخل کمپانی سوپر سل تیم های انیمیشن ساز داریم که از سیستم های پیشرفته گرافیکی استفاده می کنند تا بر حسب محتوای مد نظر ما انیمیشن مورد نظر ما را بر اساس سلیقه و استاندارد های ما بسازند .

یک انیمیشن کوتاه 2 دقیقه ای بر حسب نوع کاراکتر و زوایای دوربین و فضای انیمیشن حدود چند ماه زمان نیاز دارد تا ساخته و آماده پخش شود .

 

برای اطلاع از آخرین اخبار آپدیت فوریه کلش کلیک کنید!

 

امتیاز به مطلب

اپدیت ماه فوریه کلش اف کلنز + پرسش و پاسخ تیم توسعه دهنده
به این مطلب رای دهید

5
دیدگاه بگذارید

avatar
4 نظرات چندتایی
1 Thread replies
0 دنبال کنندگان
 
آخرین نظر ارسال شده
داغ ترین نظرات
4 نظرات مدیران
شهرامداود احمدزادهمروت جعفرپورآرمین آخرین نظرات مدیران
  مشترک شدن  
جدیدترین قدیمی ترین محبوب ترین
خبر کردن از
شهرام
مهمان
شهرام

سلام . از معجون قدرت میشه برای اتک وار استفاده کرد ؟

مروت جعفرپور
مهمان
مروت جعفرپور

با سلام و خسته نباشید
یک مشکلی دارم و چند روز هست که هنوز حل نشده
میشه یکی جواب بده
من میخوام دیوار رو اپدیت کنم یعنی از 11 به 12
اما وقتی میخوام اپیدیت کنم خطا میده که # شما نمی توانید تعداد بیشتری از این ساختمان ها ارتقاء دهید #
میشه یکی برام بگه چر اینطوری شده

داود احمدزاده
مدیر سایت

خب دوست گرامی برای دیوار لول 12 محدودیت ساخت وجود داره، شما 125 عدد دیوار رو بیشتر نمیتونید به لول 12 ارتقاء بدید ، قبلاً تعدادش کمتر بود و در آپدیت کریسمس 2018 این تعداد به 125 عدد ارتقا پیدا کرد.شاید در آپدیت های بعدی کلش این مقدار بیشتر بشه

آرمین
مهمان
آرمین

ممنون

آرمین
مهمان
آرمین

سلام
یکی از کلشر های 4ساله هستم. از سایتتون تشکر می کنم.

?>